Skip to content

Ruilen en retourneren

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent met je bestelling. Dit kan verschillende redenen hebben: beschadigd, verkeerde kleur gekozen of verkeerde afmeting geselecteerd. In veel gevallen kan je de bestelling dan retourneren. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, welke je op deze pagina vindt.

Er zijn ook producten die niet geretourneerd kunnen worden. Denk hierbij aan maatwerk producten (vloerkleed op maat, ronde vloerkleden, etc.), of producten met een niet-standaard randafwerking.

Heb je een vraag over het retourbeleid? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourvoorwaarden

Na online aankoop is het mogelijk om je producten te retourneren, dit dient u binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen te melden aan ons met de track and trace per mail.

Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. 

Mocht het product beschadigd, vies zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

De verzendkosten voor het retour sturen van je product zijn voor je eigen rekening. 

Voor de volgende producten is het recht van retour uitgesloten:

U dient bij het retour sturen de track & trace naar sales@hermosafloors.nl te mailen zodat wij ten alle tijden ook het pakket kunnen volgen. Het retouradres staat vermeld onderaan onze website.

Retourneren vloer

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Let op, overgebleven pakken nemen wij niet retour enkel volledige bestellingen. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@hermosafloors.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Uitzonderingen

Producten die wettelijk (art. 6:230p BW) zijn uitgesloten van het recht op retourneren zijn:

Producten die op maat besteld zijn

Plinten die zijn verwerkt of versneden

Profielen die zijn verwerkt of versneden

Ondervloeren die zijn bewerkt of versneden

Producten die volgens specificaties van de klant zijn gemaakt

Producten die in de showroom zijn gekocht kunnen enkel geruild worden.

Zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken:

Vloeren kunnen onder geen enkele omstandigheid retour als deze zijn bewerkt. Denk hierbij aan het verlijmen, vastklikken, zagen of versnijden van het product.